domingo, 24 de noviembre de 2013

A esquerda arriba, a dereita abaixo.

Tiven ocasión de facer unha serie de fotografías a algúns instrumentos que tiña á man e que, ainda que non sexan frautas de bico, serven para ilustrar o que comentaba na entrada anterior.

Detalle dunha chirimía española na que se lle ven os buratos máis achegados a campá do instrumento. Podese apreciar que o correspondente o memiño está duplicado e que dos dous, un foi cegado con cera. Trátase dunha copia moderna dun instrumento de época na que se quixo ser fiel ó orixinal, de ahí a existencia do burato para o memiño da man esquerda ainda que hoxe xa non sería necesario. As chirimías chamadas "españolas" tiñan a campá moito menos acusada que outras chirimías do renacemento. Pódese ver unha fotografía comparativa na web de John Hanchet.
Chirimía española en Do
Chirimía española en Do.
Cos instrumentos que requerían o emprego de chaves para lles poder tapar os buratos que por construcción quedaba fora do alcance dos dedos a solución era facer unha palanca simétrica, de xeito que o instrumentista puidera accionar a chave cunha ou a outra man. Na imaxe podese ver a palanca en forma de U. A chave propiamente dita queda oculta, como era costume nos instrumentos da época, por unha elaborada  fontanela (do latín fontanella, "ventá pequena").
Chirimía del Renacimiento en Fa
Chirimía do Renacemiento en Fa - Detalle de chave e fontanela.
Para rematar, un detalle do corpo inferior dun clariente en si bemol no que se ve claramente que a disposición das chaves destinadas ó memiño non deixan máis opción que colocar a man dereita abaixo e a esquerda arriba.
Clarinete Sistema Boehm en Si bemol
Clarinete Sistema Boehm en Si bemol.
As chirimías son reproduccións realizadas por Eric Moulder e o clarinete é un Buffet Evette-Schaeffer.

No hay comentarios:

Publicar un comentario